Me-he-xiiiiiiiiicooo!!! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Els Pekkeriet - WaarBenJij.nu Me-he-xiiiiiiiiicooo!!! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Els Pekkeriet - WaarBenJij.nu

Me-he-xiiiiiiiiicooo!!!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Maart 2010 | Mexico, Playa del Carmen

Na wat wikken en wegen en diepe overpeinzingen in de tropische zon hebben we toch voor Mexico gekozen. De rest van de tijd zal ik alleen nog maar verder naar beneden trekken en we zaten nu toch zo dichtbij. En eigenlijk bevallen de witte playa´s en helderblauwe oceaan ook best wel goed...
Dus dinsdagochtend maar in alle vroegte een boot naar Mexico gepakt en na de meest bizarre grensovergang ooit met de bus verder gegaan. Het plan was om naar Isla Mujeres te reizen, maar vanwege een helse bustrip die enkele uren langer duurde dan gepland, toch maar gekozen om een hostel te zoeken in de bekende badplaats Playa del Carmen.
De stranden zijn echt parelwit hier en ik heb nog nooit zulk blauw water gezien, Aruba is er niets bij! Vandaag lekker m´n pokkel verbrand en de meest hemelse massage ooit gekregen op het strand. Die bustrip is dus allang weer vergeten! Playa del Carmen is een gezellig stadje. Bommetje vol toeristen (zelfs de Hollanders zie je al van verre aankomen met hun jezus-sandalen, Feyenoord-shirts en verbrande koppies), maar als je even verder kijkt dan de boulevard kom je de meest geinige, en vaak ook aftandse, eettentjes met het echte Mexicaanse voedsel tegen. Geweldige taco´s, tortilla´s, guacemole en burrito´s voor nog geen twee euro. Ik hou ervan!
Het hostel is ronduit karig; geen warm water en geen ramen in de kamer, maar het kost dan ook bijna nix. Reden genoeg om vandaag bij een gigagroot all-inclusive resort naar binnen te sneaken en een lekker zacht handdoekje te lenen, gebruik te maken van het bubbelbad en na afloop lekker warm te douchen. Geen haan die er naar kraait...
Morgenochtend zullen we weer de bus pakken om via Cancun naar Isla Mujeres te reizen. Later deze week zullen we via Tulum (waar de bekende Maya-ruïnes zijn) weer naar beneden trekken om weer in het geliefde en vertrouwde Guatemala te eindigen.
Voor zover weer even een snelle update, want ik weet niet wanneer ik weer internet heb.

Dikke kus aan jullie allemaal en tot snel.

PS: Ik hoor dat velen van jullie proberen om mij sms´jes te sturen, maar ik kan ze helaas niet ontvangen. Niet op mijn Nederlandse mobiel en niet op mijn Guatemalteekse nummer. Sorry!!!

  • 04 Maart 2010 - 08:16

    Marloes:

    hey lieve els! Wat een verhalen allemaal, en goed dat je t ff doorgeeft van die smsjes anders blijf ik bezig haha. Maargoed, zo te horen heb je het goed naar je zin... pffft ben best een btje jaloers hoor als je zo over die mooie stranden begint. nee dan het weer hier in nederland. Ach maar t begint al aardig mooier te worden, Ik sta elke dag al met me slippers in de aanslag om ze aan te kunnen doen!!! (kouhoud!) haha, geniet nog ff van je mooie reis en van die mooie zon, nog even dan verhuist die naar hier! :P

    DAAAAAg elsje!!!

    kus mij

  • 04 Maart 2010 - 08:18

    Irmantra:

    ik ben niet jaloers. ik ben niet jaloers. ik ben niet jaloers. ik ben niet jaloers. ik ben niet jaloers. ik ben niet jaloersik ben niet jaloers. ik ben niet jaloers. ik ben heus niet jaloers.

    of toch wel?

    GENIET Elsjepelsje!
    Ik ga maar weer es aan 'r werk.....

    dikke x

  • 04 Maart 2010 - 09:20

    Alida:

    Prachtig de reis die je ondergaat. Alleen.... wij hebben uit je bericht in de krant een donatie gedaan met het idee dat je daar ontwikkelingswerk ging doen met concrete projecten. Hier zien we echter niets van terug en hebben het idee een vakantie mee te fiancieren?!

  • 04 Maart 2010 - 12:01

    Stichting Muses:

    Hallo Els,

    Geniet van je verdere reis!

    Vriendelijke groetjes,
    Romy Schagen
    www.muses.nl

  • 04 Maart 2010 - 19:39

    Herman:

    he elsje geniet ervan(en stuur wat zon deze kant op)
    pas goed op jezelf gr herman(portier belg)

  • 04 Maart 2010 - 19:55

    LLLLLLaura:

    Net als ik je een sms wil sturen, lees ik dat het niet kan. Stom zeg..Hebben ze geen zendmasten daar? Rare lui die Guatematalteekse (lastig woord, belgen is makkelijker)mensen! Oke, het klinkt toch wel geweldig allemaal en lees dat je enorm geniet. Wat een topper ben je zeg. Lekker veel lef en je schrijft echt heel erg leuk! Dus ga zo door zou Jacques d'Ancona zeggen! Toi, toi, toi. x Laura (vliendinnetje van Irmantra)

  • 08 Maart 2010 - 17:15

    Pauline:

    Jaja, en wij hier ondertussen maar vastvriezen aan het zand...Je had echt m'n sandalen wel mogen lenen hoor om er ook een beetje hollands uit te zien..

  • 10 Maart 2010 - 07:46

    Moeders:

    Ha die Els.
    Hoest die?Meisie wat maak je toch allemaal mee.JW vLeussen zit nu ook in Mexico.Waar weet ik niet.Hier is alles oke.Wolf verliest zn haren van de stress.Maar mag al graag naar buiten.PS. Wolf is de poes van Els.Dikke kus Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Els

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 73944

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 08 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: