Het weekend voor de boeg - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Els Pekkeriet - WaarBenJij.nu Het weekend voor de boeg - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Els Pekkeriet - WaarBenJij.nu

Het weekend voor de boeg

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

05 Februari 2010 | Guatemala, Antigua

Ola!

Het weekend is hier aangebroken. Vanmiddag geen Spaanse lessen, aangezien we dit weekend naar Coban gaan, meer in het noorden van Guatemala. (Ja mam, dat spijbelen gaat eeuwig door...) Maar ik moet zeggen dat het Spaans leren erg goed gaat. Na vier dagen kan ik al redelijk veel begrijpen van de rappe gesprekken aan tafel en kan ik zelfs af en toe al iets meepraten. Vind ik toch best ok van mezelf... ;) En ik had niet gedacht dat ik het studeren zo leuk zou vinden! Ik zit iedere avond als een echt stuudje een paar uur met m'n neus in de boeken.
Verder nog meer excursies gevolgd met school. Erg interessant en je komt leuke dingen te weten. Hoe had ik anders geweten dat de stad Antigua eigenlijk is opgebouwd als een schaakbord omdat dat hier zo'n populaire sport is? Of dat Vulcano del Agua ook daadwerkelijk is gevuld met water in plaats van lava? Geweldig toch?!
Er zijn veel internationale studenten hier in Antigua. Dus naast het Spaans wordt ook m'n Engels goed geoefend. Er zijn hier enkele Nederlanders, maar het barst hier vooral van de Belgen, Amerikanen en Noren.(?!?!) En iedereen zoekt elkaar 's avonds op in een of andere bar. Het is iedere avond wel ergens ladies night (in sommige kroegen schenken ze zelfs een paar uur gratis drank aan alle dames!) En de salsabarretjes zijn geweldig. Als je van latino's met zeer soepele heupen houdt zit je hier echt gebakken! Alleen jammer dat ze allemaal zo opdringerig zijn. Maar goed, we staan ons mannetje wel.
Verder voel ik me echt een reuzin hier met m'n 1.68 meter. Niet te geloven, maar de bevolking hier is eigenlijk gewoon een dwergenvolk. Als donkere laafjes, die niet hoger dan je middel komen, stiefelen ze hier door de straten. Het is dus maar goed dat ik al m'n hakken heb thuis gelaten. Die zijn trouwens ook echt onmogelijk gezien de staat van de straten hier. Daar kunnen ze de Voor-wie-het-ook-haat-om-met-z'n-hakken-te-blijven-hangen-tussen-de-tegels-Hyve weer mee upgraden!
Al met al heb ik dus helemaal nix te klagen. Ik blijf me iedere dag verbazen over dingen en verder volop genieten. Nu maar afwachten wat het weekend gaat brengen. Ik hou jullie op de hoogte in het koude druilerige Holland. (stiekem lach ik nu in m'n vuistje!!! Hihi!!)

Dikke kus.
xxxx

PS: An, als het goed is ga ik over 2 weken naar de strandtent van Floor!

  • 05 Februari 2010 - 16:41

    Job:

    hoi els,

    leuke foto's ook.
    probeer je ook te blijven focusen op klassieke auto's.
    wij hier schieten al lekker op met pulp.
    Over 2 weken is de site ieder geval online.
    let ook op verhalen voor het magazine

  • 05 Februari 2010 - 19:51

    Broerski:

    Haahaai, kzal de jongens van ons wel ff dei kant op stuure met wat asfalt.
    Trouwens Sanne lust wel zo'n lollie uit dat kraampie van de foto.

    Doehoei fijn weekend

    Broer.

  • 05 Februari 2010 - 22:27

    Gerben:

    Wat super mooi allemaal!
    reusachtig!

  • 06 Februari 2010 - 11:52

    Bartje:

    Hi Els,

    Wat een gaaf verslag en de foto's zijn super!! Goed weekend en ik zie de volgende update wel weer.

    Have fun ;-)

    xx Bart

  • 06 Februari 2010 - 19:03

    Nicht Diana:

    Els wat leuk om je verslagen te lezen. Krijg er weer reiskriebels van hoor!Genietze en goed weekend!

  • 07 Februari 2010 - 13:00

    Anna:

    Prachtig allemaal!!....ik wil ook daar bij je zijn. In plaats van hier, in de regen of sneeuw.KAKZOOI
    xxxx


  • 07 Februari 2010 - 13:21

    Irene:

    Hoi Els!
    Wat geweldig om al je reisverhalen te lezen! Klinkt alsof je het ontzettend naar je zin hebt. Stiekem ben ik nu wel een beetje jaloers:p
    Ik wacht op het volgende verhaaltje!
    Groetjes

  • 07 Februari 2010 - 21:53

    Ronald:

    Hola ex-huisgenootje.

    Que tal? Goed dat je het naar je zin hebt. Spreek je misschien straks wel een beetje beter Spaans dan ik. Veel plezier en blijf schrijven.

    x

  • 08 Februari 2010 - 19:24

    Linda:

    Hola guapita,

    Wat super dat je zo geniet! Al die excursies leuk zeg! Blijf genieten en mucha suerte con tu espanol. Besoo

  • 08 Februari 2010 - 20:55

    Kars:

    Hey Schatje,

    ziet er echt super uit! Krijg er nu al zin. Geniet van elke dag.

    Kus

  • 13 Februari 2010 - 17:41

    Dinand:

    Dag els
    Wij zijn er weer van de wintersport,wij hebben het super goed gehad .
    Op tijd wat zon, om goed te skinnen ,en op tijd ,een goed gals bier
    De heenreis was wel zwaar,we hebben er 15 uur over gedaan,lange rijnen auto ,allemaal op weg na de wintersport in oostenrijk.
    De terugreis ging een stuk beter ,we hebben het met een overnachting gedaan ,en dat was veel rustige rijden,wand de wegen waren in zuid duistland allemaal nog bedekt met een laagje seeuw, en we hebben er maar 11 uur over gedaan.
    Els de groetje en een dikke kus dinand en roely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Els

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 73937

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 08 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: