Ik ben er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Els Pekkeriet - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Els Pekkeriet - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Februari 2010 | Guatemala, Antigua

Zo, de eerste stappen op Guatemalteekse bodem zijn gezet. Na een lange reis ben ik gisteren aan het eind van de middag aangekomen in Guatemala City.
De vliegreis duurde lang, helemaal met een Spaanse ADHD-kleuter naast je die graag zijn stembanden test! Dat was een typisch gevalletje van GO AWAY!!!! Maar laat dat nu net lastig zijn in zo'n klein vliegtuig, dus dan maar oordoppen in en proberen wat te slapen. In Madrid nog een keertje overstappen en dan naar Guatemala. Ik zou daar van het vliegveld gehaald worden door iemand van de organisatie, maar je voelt 'm waarschijnlijk al aankomen... Die was er niet! Sta je dan, Only the Lonely in een vreemd land waar je de taal niet spreekt. Misschien kwam het doordat ik per ongeluk op je beschermengeltje ging staan Marloes! ;)
Maar zoals een echte Pekkeriet betaamt ben ik gewoon op zoek gegaan naar andere kaaskoppen. (Mooi toch, dat wij altijd zo herkenbaar zijn! Afritsbroek, bergschoenen, fleecejas, vierkant hoofd met blonde stekkels...) Toen ik deze had gevonden, heb ik maar met hem een taxi gedeeld naar Antigua.
Onderweg heb ik m'n ogen uitgekeken. Het verkeer is een grote puinhoop; mensen steken zomaar een drukke autoweg over, er gelden geen verkeersregels, men zit rustig met een mannetje of 12 in de auto, bijna niemand z'n licht doet het, kortom: een grote ongeorganiseerde chaos. Daarnaast zie je kleurrijke marktjes langs de kant van de autoweg en ruik je overal geroosterd vlees. Wat ook opviel is dat er aan de ene kant van de weg grote hotels, resorts en gekleurde huizen staan, terwijl aan de andere kant de kleine betonnen huisjes, onaf, en met een dak van golfplaten kriskras tegen de berg op staan. Het contrast werd dus direct duidelijk.
In Antigua zit ik in een gast-'gezin' dat eigenlijk alleen maar uit een oud vrouwtje bestaat. Ze is erg aardig, maar spreekt geen woord Engels. Dat leverde dus mooie situaties op gisteravond! Mijn kamer is klein maar eenvoudig en er zit nog een ander Nederlands meisje dat gelukkig al wel wat Spaans spreekt. Zij heeft me vanochtend dan ook aardig op weg geholpen.
Van de taalschool heb ik net een rondleiding door de stad gehad. Antigua is erg mooi, heel schoon, zeer toeristisch en gelukkig ook relatief veilig. Vanmiddag ga ik beginnen met mijn eerste Spaanse les. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat....
Ik houd jullie op de hoogte!

Kus, Els
xxxx

PS: Mijn telefoon doet het niet, dus ik kan niet bellen of sms'en (ook niet ontvangen), maar ik zal snel achter een andere mobiel aangaan!

  • 01 Februari 2010 - 17:31

    Jolanda:

    Super!! Gelukkig ben je heel aangekomen!!! Nou je gaat een heel mooie tijd tegemoet!! Heel veel plezier!
    kuss

  • 01 Februari 2010 - 17:34

    Irma:

    Ola! Fijn dat je save bent aangekomen, Elsje.
    Nu kan het avontuur beginnen.Succes met je spaanse les en sterkte met de jetlag. kus zus&co

  • 01 Februari 2010 - 17:52

    Marieke:

    Hi nichtje,
    Fijn dat je ondanks je afwezige lift goed bent aangekomen. Genietze!
    Liefs, Marieke

  • 01 Februari 2010 - 18:14

    Fennine:

    Yo! Blijf het dapper vinden... en dan ook nog bij vreemden in de taxi! Way to go Els!

    Succes met de jetlag en het wennen aan de temperatuurs-, taal-, en cultuurverschillen! Maar vooral veel plezier!

    xxx

  • 01 Februari 2010 - 18:58

    Ferry Van Der Vegt:

    Buenas dias Senorita Els,

    Que tal ?

    Buene suerte en Guatemala,

    Adios Ferry


  • 01 Februari 2010 - 19:08

    Broer:

    Ola! fijn dat je goed bent aangekomen Elsie!
    Kon je dat ADHD-ventje dat kleine boekie van ma niet in zijn snuffert drukken?
    Heel veel plezier enne.. GOED UUTKIEKN!!

    kus broer.

  • 01 Februari 2010 - 19:11

    Pauline:

    En dat weet zich zo maar weer te redden in dat vreemde land...Adios en benieuwd wanneer het eerste spaanstalige verslag op de site staat! Knuffel!

  • 01 Februari 2010 - 19:22

    Job:

    Hoi Els,
    Al gelijk een leuk verslag gelardeerd met kleurrijke anekdotes.
    Gaat zo door en stuur ook eens een foto mee.
    let daarbij vooral op klassiekers s.v.p.
    doei

  • 01 Februari 2010 - 19:28

    Dinand:

    Wat fijn dat alles goed is verlopen tot nu toe els .Maak er een mooie werk/ vakantie van Dikke kus gr Dinand

  • 01 Februari 2010 - 21:24

    Anna:

    test

  • 01 Februari 2010 - 21:26

    Anna:

    Hai!!!
    Gelukkig je bent er! En dat klinkt nu al leuk, oehh spannend allemaal.
    Heb je inmiddels je bikini aangetrokken? (Terwijl wij hier, weeeeeer in die ^%$*^%$^%$%^$ sneeuw zitten).

    kusje xx


  • 01 Februari 2010 - 21:40

    Anna:

    Ik heb het adres van Floor ook nog voor je vriendinneke:

    Mananitas Beach Lounge.
    Beachclub in Monterrico Guatemala. Waarschijnlijk ongeveer 135 km van Antigua af. Maar super mooi aan de kust en je kan er baby schildpadden bekijken. (voor als je je verveeld...)

    x

  • 01 Februari 2010 - 22:14

    Mama:

    Ha die Els.
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    En dat je je ogen uit kijkt kan ik geloven.Zoiets moet je zien,proeven en ruiken.
    Dat kan alleen als je het zelf meemaakt.
    lieve Els geniet ervan .We horen nog wel wat je voor telnr. je krijgt.Meisie we gaan slapen. Trusten.Ma

  • 02 Februari 2010 - 09:25

    Robin:

    Ik ben benieuwd naar de eerste foto's Els!

  • 02 Februari 2010 - 09:26

    `marloes:

    Hey els!! Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. En hopelijk brengt je beschermengeltje de komende tijd meer geluk. haha. liefs

  • 02 Februari 2010 - 11:50

    Marijke :

    Hi Els,
    Klinkt nu al als een geweldig avontuur. Wat zal jij een bult gaan meemaken. Heel veel plezier. Groetjes Marijke
    p.s. dat verkeer klinkt net als het verkeer in Vietnam. Dat wordt nog leuk..haha.

  • 02 Februari 2010 - 11:58

    Marleen:

    Hé nichtje,

    je reis begint dus al meteen vol met avonturen ;) Geniet er van! Hou ons op de hoogte.

    xMarleen

    p.s. een vriendin van een vriendin (Nienke vd Zand) van mij, schijnt precies op dezelfde plek als jij te zitten. Toevallig

  • 02 Februari 2010 - 13:02

    Ellen:

    Go Els go Els!! :D

    XXX

  • 02 Februari 2010 - 14:49

    Suzanne Ophoff:

    Elsje!

    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Klinkt heerlijk zo'n ADHDkleuter... Had je toch een rolletje ducktape moeten meenemen, dat komt altijd van pas.

    Geniet als een dolle en keep us posted please :-)

    Kussen Suus

  • 02 Februari 2010 - 15:39

    Stijn:

    Els. Das lang geleden...Wat een ONTZETTEND goed initiatief!!! Al het goede toegewenst en succes met je avontuur....
    Stijn

  • 02 Februari 2010 - 16:45

    Arjan:

    Ben blij dat je veilig bent aangekomen kuikentje! :) wish you all the best!! heb een grote knoop in mn zakdoek gelegd.. (you know)

    Liefs, Arjan

  • 02 Februari 2010 - 19:33

    Rianne Roeberts:

    hallo els hoe is het daar bij ons ligt veel in dalfsen sneeuw ben je goed overgekomen. ik wens jou
    heel veel plezier
    groetjes rianne

  • 02 Februari 2010 - 19:48

    Bert Pekkeriet:

    beste Els
    Ik mis je heel erg hoor
    is daar mooi en ook warm

    kun jij spaans verstaan
    is de stad mooi.
    gr Bert Pekkeriet


  • 03 Februari 2010 - 14:47

    Bram:

    wat leuk om te lezen zeg. Helaas heb ik je zaterdag niet meer te pakken kunnen krijgen, maar via deze weg dan nogmaals: geniet er van en ik ben benieuwd naar alle verhalen!!!!
    voor nu:

    diversión, alegría, paz y deseada dom

    besos,

    Bram

  • 03 Februari 2010 - 14:53

    Mama:

    Ha die senorita Els.
    Hoestie?Loopt alles naar wens?Gaat het om spaans te leren?Hier is alles oke.Van iedereen de groetjes.Ga de skispullen
    inpakken voor volgende week.dikke kus Ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Els

Actief sinds 06 Jan. 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 73945

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 08 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: